Campionatului Național de Blogging – final de etapă

widget Blogal InitiativeIn 31 Martie 2013 s-a încheiat prima etapă a  Campionatului Național de Blogging organizat de către BlogalInitiative. Au fost şi bune, au fost şi rele dar dacă trag linie şi adun îmi dă cu plus şi asta e bine. A fost o experienţă plăcută şi interesantă din care am mai învătat câte ceva aşa că acum la finalul acestei prime etape o să încerc să evidenţiez chestiile bune din aceasta „ispravă 2.0” cât şi părţile care nu mi-au plăcut şi care cred că mai pot fi îmbunătăţite … şi mai vreau să mă laud cu locul obţinut în acest campionat :).

Nu mi-a plăcut în totalitate regulamentul şi s-a dovedit că nu a fost suficient de bun pentru că au apărut derapajele despre care am scris în articolul „Blat la Campionat”.  După acel „scandal de dopaj” 🙂 – în care o participantă a scris 32 de articole la o campanie şi apoi a cam dat cu noroi în organizatori – regulamentul a fost modificat aproape cum am sugerat încă din perioada de betatesting … dar cu toate că modificările aduc clarificări şi pun totul pe un făgaş care duce spre normalitate, nu mi-a plăcut că regulamentul a fost modificat în timpul jocului.

Nu am găsit prea multe referiri în regulament despre cum se acordă punctele pentru campaniile care sînt în derulare după încheierea acestei prime etape. Dacă eu astăzi, în ultima zi a primei etape scriu un articol la o campanie acesta va primii cele 10 puncte pentru participare dar oare punctele primite în cazul câştigării acelei campanii se contabilizează în prima etapă şi urc câteva poziţii în clasament sau se trec în etapa următoare … sau se pierd pentru că încă nu a fost anunţată data de începere a etapei a doua.  Ceea ce am scris nu sînt situaţii ipotetice pentru că astăzi chiar se încheie două campanii şi mai sînt câteva începute înainte de finalul etapei dar care se termină după încheierea acesteia.

După ce am scris articolul am observat că au apărut pe BlogalInitiative câteva clarificări în ceea ce priveşte etapa a doua a campionatului.

Am văzut că din 13 Februarie a fost lansat şi primul campionat local şi e foarte bine dar cred că în cadrul Campionatului Național de Blogging trebuie mai clar delimitate campaniile care nu au impact naţional şi ale căror premii nu prea pot fi primite de bloggeri din alte localităţi.

Un exemplu de acest tip este campania „Cum arată implantul dentar de atunci şi de acum?” care a avut cerinţe mari ca să nu zic exagerate, faţă de alte campanii, iar pentru premiu trebuia obligatoriu să te deplasezi la sediul Royal Dental din Bucureşti … adică pentru a beneficia de „o albire profesională” (premiul pentru primul loc) ar fi trebuit să-mi fac programare şi să-mi iau o zi sau două libere, să-mi plătesc trasportul altfel spus m-ar fi costat de câteva ori mai mult decât valoarea premiului. Dovadă că nu sînt singurul care am analizat în acest mod campania respectivă este şi faptul că au participat doar 21 de bloggeri, din care câtiva au scris câte doua sau trei articole.

Un alt aspect negativ a fost giftshop-ul, adică locul unde puteai licita anumite „chestii” în baza puctelor acumulate în campionat. Ideea a fost foarte buna dar la punerea în practica mai e de lucru pentru că „marea majoritate” a chestiilor care puteau fi licitate au fost invitaţii la evenimente din Bucureşti, la filme, la spectacole, aspect care pe cei ce nu locuiesc în capitală îi cam dezavantajează.

Nu ştiu dacă e bine să mă bag în „ciorba internă” dar cred că atunci când se negociază campania cu clientul ar fi bine să se insiste pentru obţinerea de obiecte pentru giftshop … aşa cum a fost în cadrul campaniei Leofex pentru că dacă sînt cât mai multe obiecte licitabile şi bloggeri se vor simţi mai motiovaţi să participe la campanii.

Cam atât cu critica pentru că e timpul să închei (deocamdată) cu analiza Campionatului Național de Blogging şi să trec la partea în care doar mă laud 🙂 Am încheiat această primă etapă pe locul 11 – cu 329 (319) puncte – după cum zice widgetul din sidebar şi clasamentul afişat pe site-ul blogalinitiative şi asta din peste 500 de bloggeri înscrişi. În clasamentul la „adevăr” figurez pe locul 14-15 cu 327 puncte iar în clasamentul ordonat după punctele câștigate în campaniile Blogal Initiative sunt pe locul III … adică am prins podiumul.

În această primă etapă a Campionatului Național de Blogging am participat doar la 10 campanii în care am obţinut:

  • Menţiune la campanie -Campionatul Naţional de Blogging – 25 pct.
  • Câştigător campanie – INSCRIE-TE IN COMITETUL NATIONAL PENTRU SIGURANTA RUTIERA! – 50 pct.
  • Câştigător campanie SuperJeans – locul 1 – 50 pct.
  • Câştigător campanie bringmeback.ro, loc 2 -10  – 10 pct.

Mai jos puteţi admira capturile de ecran cu locul din cele trei clasamente întocmite de către Blogal Initiative, organizatorul acestui Campionat Național de Blogging:

Clasamentul primei etape a Campionatului Național de Blogging.
Ordonarea în clasament se face după punctajul total rezultat din cumularea punctelor obținute în campanii și nefolosite în GiftShop cu cele obținute pentru publicarea obișnuită a articolelor pe blogul personal.

Clasament Bloguri Etapa 1   Blogal Initiative

 

Clasamentul la ”adevăr” al primei etape a Campionatului Național de Blogging reprezintă clasamentul ordonat după toate punctele câștigate în timpul campionatului, inclusiv cu cele care au fost folosite în GiftShop și care s-au scăzut din clasamentul general al Campionatului.

Clasamentul la  adevar    Etapa 1   Blogal Initiative

 

Clasamentul ordonat după punctele câștigate în campaniile Blogal Initiative și care pot fi folosite pentru achiziționarea de produse și servicii din Gift Shop.

Clasament puncte din campanii  Etapa 1 Blogal Initiative

Din punct de vedere material participarea la acest Campionat Național de Blogging s-a concretizat în :

  • un loc într-o tabara de 3 zile – de vineri până duminică – (cazarea, transportul și mâncarea)
  • 2 perechi de blugi – premiu despre care am scris în acest articol în valoare de 308 + 157 = 465 lei.
  • 1 pachet BringMeBack10 Starter Pack în valoare de 120 lei
  • o cutie cu suplimentul alimentar 12 Plante în valoare de 100 lei la vremea campaniei … acum 79 lei.
  • o cutie cu splimentul alimnentar Zeopur în valoare de 79 lei.

Total = 764 lei plus costurile de cazare, transport şi masă pentru tabăra despre siguranța rutieră (despre organizarea careia inca nu am nicio veste de la Michelin). Un alt mare câştig a fost că am găsit câteva bloguri care merită citite iar un alt câştig a fost că am identificat şi bloggeri care scriu doar pentru campanii şi am învăţat să evit blogurile lor. Cu bune, cu rele, cam acesta a fost parcursul meu în prima etapă a Campionatului Național de Blogging.

UPDATE – A apărut şi regulamentul pentru etapa a doua, regulament care modifică drastic felul în care se va face jurizarea articolelor participante la campanii.

La sfârşitul fiecărei campanii, după ce toate articolele au fost verificate şi validate de către echipa Blogal, vom afişa o listă cu toţi înscrişii, iar bloggerii care sunt înscrişi în Campionatul Naţional de Blogging şi care au participat la campania respectivă, pot alege fiecare câte 5 bloguri care consideră că merită să se numere printre câștigători. Pentru că vrem ca acest proces de votare să fie cât mai transparent, la sfârşitul perioadei de votare, fiecare blogger va putea vedea de către cine a fost votat.

Nu ştiu daca e chiar cea mai bună soluţie gasită pentru că există riscul ca acest sistem transparent de votare să se  transforme într-un fel de reciprocitate prost înţeleasă … adică dacă eu nu te-am votat la campania trecută nici tu să nu mă votezi la campania următoare, indiferent cât de bun este articolul .

Latest Comments

    • D-Petre 2 aprilie 2013
  1. ice4you 2 aprilie 2013
  2. psi 2 aprilie 2013
  3. Tudor 2 aprilie 2013
    • D-Petre 2 aprilie 2013
  4. Pingback: psi-words – mâţ în campionat (final de etapă) 2 aprilie 2013
  5. vlad alexandru 2 aprilie 2013
  6. cotos 2 aprilie 2013
  7. Natural 2 aprilie 2013
  8. BlogalInitiative.ro 2 aprilie 2013
  9. Ana- 2 aprilie 2013
  10. Camelia 13 mai 2013

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.