Ce stim despre motoare electrice?

Motoarele electrice sunt indispensabile in aplicatiile industriale, deoarece acestea permit functionarea in mod silentios si sigur a diferitelor masinarii care faciliteaza procesul de productie. Motorul electric poate fi folosit pentru a alimenta atat prese industriale, ventilatoare, dar si masini care pot fi folosite la transport.

Bmes.ro este firma ce ofera o gama vasta de motoare electrice pentru profesionistii care necesita solutii reale si eficiente in domeniul in care activeaza.

Primul motor electric a fost construit de Michael Faraday. Cariera acestuia de mare savant si inovator al secolului al XIX-lea a avut inceputuri modeste. A lucrat mai intai ca baiat bun la toate intr-o legatorie de carti din Londra. Dar era foarte inteligent si avea o curiozitate nemarginita. Citea mult, gandea mult si, dupa cum recunostea chiar el, ratiunea l-a obligat sa isi respinga multe dintre propriile idei.

Asadar, in 1821 el a creat un dispozitiv prin care a descoperit ca, daca trece un curent electric printr-un fir, si daca acel fir este pus langa un magnet, atunci firul se roteste in jurul magnetului.

Dispozitivul lui era construit din:

– un suport ce avea un fir de cupru, anodul, prins deasupra unui vas;

– de firul de cupru era atarnata o tija mica din fier;

– in vasul de sub suport era pusa apa si sare, creand astfel un electrolit, ca la baterii;

– in centrul vasului era pus un magnet, iar tija atarna chiar langa acel magnet;

– pe lateralul vasului era pusa o lama din aluminiu, catodul, care avea un capat inserat in electrolit;

– o baterie este inclusa in dispozitiv: borna pozitiva este unita cu bucata de aluminiu iar cea negativa este unita cu firul de cupru de deasupra dispozitivului.

Cand circuitul a fost completat si bateria pusa in functiune, tija de fier a inceput sa se roteasca in jurul magnetului. Astfel s-a obtinut primul motor electric din lume.

Cate tipuri de motoare gasim in ziua de astazi pe piata?

-motoare de curent alternativ,

-monofazate,

-bifazate si trifazate,

-motoare cu inductie,

-motoare sincrone,

-motoare  cu cuplu

-motoare  cu cuplu constant,

-motoare de curent continuu pas cu pas,

-motoare de curent continuu fara miez si motoare liniare.

Ce produse gasim pe site-ul bmes.ro?

 

-Motoare electrice trifazate;

-Motoare electrice monofazate;

-Motoare electrice cu frana;

-Motoare electrice cu 2 turatii;

-Motoare electrice antiex;

-Motoare electrice speciale;

-Motoare electrice curent continuu;

-Vibratoare Industriale;

-Convertizoare de frecventa;

-Reductoare Ortogonale;

-Reductoare Planetare;

-Reductoare.

Motoarele monofazate functioneaza pe acelasi principii ca si motoarele cu 3 faze, cu exceptia faptului ca sunt functionale doar cu o faza. O singura faza stabileste un camp magnetic oscilant, care merge inainte si inapoi, mai degraba decat un camp magnetic rotativ (vezi figura de jos). Din acest motiv, un adevarat motor monofazat are un cuplu de pornire zero. Cu toate acestea, odata ce rotorul incepe sa se roteasca, acesta va continua sa se roteasca ca urmare a campului magnetic oscilant din stator.

De-a lungul anilor, inginerii au dezvoltat modalitati inteligente de a porni motoare monofazate. Cele mai multe dintre acestea implica producerea unei a doua faze pentru a ajuta la producerea unui camp magnetic rotativ in stator. Aceasta faza este adesea numita faza de inceput sau faza auxiliara.

 

Unele dintre diferitele tipuri de motoare monofazate sunt motorul cu poli, motorul cu faza divizata, motorul condensator cu divizare permanenta (numit si motorul condensator cu o singura valoare) si motorul condensator cu doua valori. Principala diferenta in constructia acestor motoare consta in modul in care se produce a doua faza. Polul umbrit si motoarele cu faza divizata nu folosesc un condensator in timp ce condensatorul de impartire permanenta (PSC) si doua motoare de condensatoare valorice o fac. Faza de divizare si cele doua motoare ale condensatorului valoric pot folosi un comutator centrifugal pentru a decupa faza de pornire odata ce motoarele se ridica la viteza, in timp ce polul umbrit si motoarele PSC nu au un comutator.

Fiecare dintre aceste motoare are, de asemenea, compromisuri de performanta diferite. Motoarele cu poluri umbrite sunt motoare foarte simple si de obicei ieftine, dar au o eficienta scazuta si sunt, in general, pentru aplicatii cu putere redusa. Motoarele cu faza divizata sunt in general motoare cu costuri reduse, dar au un cuplu de pornire redus si un curent de pornire ridicat. Motoarele PSC ofera un cuplu de pornire si o eficienta mai mare decat motoarele fara condensator.

In schimb, motoarele trifazice sunt motoare proiectate sa functioneze pe curentul alternativ trifazat (curent alternativ) utilizat in multe aplicatii industriale. Energia electrica AC schimba directia de la negativ la pozitiv si inapoi de multe ori pe secunda. AC-ul pe care il primiti in casa, de exemplu, trece de la negativ la pozitiv si din nou de 60 de ori pe secunda. AC schimba puterea intr-o unda continua lina numita unda sinusoidala. AC trifazat are trei surse de curent alternativ, toate in faza una cu cealalta. Asta inseamna ca nici doua valuri de curent alternativ nu sunt niciodata in acelasi punct in acelasi timp.

Un motor trifazic are doua parti principale: rotorul, care se invarte si statorul care il intoarce. Rotorul este adesea numit o cusca de veverita, deoarece consta dintr-o retea circulara de bare si inele care arata un pic ca o cusca conectata la un ax. Statorul este format dintr-un inel cu trei perechi de bobine, distantate uniform in jurul rotorului.

Fiecare pereche de bobine este atasata la o faza de alimentare. Deoarece toate sunt in faza unul cu celalalt, au configurat un camp magnetic rotativ, care se invarte in jurul statorului, in ritm continuu. Campul magnetic in miscare creeaza un curent continuu in miscare in interiorul rotorului. Acest curent ramane intotdeauna usor in spatele campului in stator. Curentii de sincronizare creeaza o usoara tractiune a rotorului in timp ce incearca sa se alinieze campului magnetic al statorului.

 

 

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.