Cum să devii un organizator de evenimente profesionist

organizator de evenimente profesionistDacă vrei să devii un organizator de evenimente de succes (și să faci din această meserie un business profitabil), ești în locul potrivit.

Mai jos găsești câteva sfaturi esențiale care să te ajute să faci primii pași pentru a atrage primii clienți.

Învață de la oamenii de succes din industrie

Cea mai rapidă și eficientă cale de a deveni bun la ceva, indiferent de domeniu, este să înveți de la cineva care are deja succes în acea industrie.  

De aceea, înainte de a pune pe picioare business-ul de organizare de evenimente, ar fi bine să lucrezi în domeniu pentru o perioadă.

Astfel vei învăța procesele corecte, micile trucuri care fac diferența dintre un organizator bun și unul mai puțin bun și bineînțeles, principalele greșeli pe care să le eviți.

În plus, ai posibilitatea de a colabora cu multă lume din industrie, persoane cu care poți păstra legătura și care îți pot fi primii parteneri atunci când îți vei deschide propria afacere.

Pornește business-ul cu o imagine solidă

În acest domeniu, imagine este crucială.

Indiferent că organizezi un eveniment corporate, o nuntă sau un botez, oamenii vor apela la tine pentru a le oferi lor o imagine perfectă.

Prima impresie contează, mai ales până apar primele recomandări de la clienți vechi.

De aceea ar fi bine să aloci o atenție deosebită unui site modern, unui logo de calitate și per total unei imagini impecabile.

Nu începe fără un plan de marketing realist

Un plan de marketing te ajută să:

  • Îți atingi obiectivele mult mai repede
  • Să îți ofere o imagine de ansamblu care să te ghideze în tot ceea ce faci
  • Să știi exact investiția de care ai nevoie
  • Să găsești oportunități de creștere a afacerii
  • Să poți optimiza afacerea

Cum faci un plan de marketing? Sunt multe de spus pe această temă. Dar iată câteva puncte importante care să te ajute să îl creezi:

  • Definește cine este clientul. Ce nevoi are acesta? Unde este atenția clientului?
  • Setează obiective acționabile și vino cu idei
  • Prioritizează ideile în funcție de potențial și bugetul tău disponibil
  • Implementează sisteme de măsurare pentru a ști ulterior ce funcționează și ce nu
  • Implementează și testează rapid ideile
  • Repetă procesul

Învață să comunici și să vinzi eficient

Înainte de a începe să organizezi un eveniment, trebuie să știi și cum să îți vinzi serviciul, pentru a avea parte de clienți.

Într-adevăr, recomandările sunt cea mai puternică formă de marketing, dar până atunci probabil va trebui să atragi clienți promovându-te.

De aceea un curs de marketing în care să înveți cum să ajungi la clienți și cum să creezi mesaje convingătoare îți va fi foarte util.

Oferă valoare (gratuit) pentru a atrage primii clienți

Cel mai rapid mod de a atrage un client este să îi arăți că îl poți ajuta.

Însă cel mai probabil, fiind la început și neavând un portofoliu, va trebui să o faci gratis.   

Asta poate însemna câteva ore de consultanță gratuită. Sau poate chiar organizarea unui eveniment gratuit.

La început acest lucru poate părea descurajator. Dar această strategie îți poate aduce niște rezultate fantastice.

De ce?

Pentru că odată ce ai ajutat câțiva oameni obții câteva avantaje cruciale pentru orice business.

Și anume, în primul rând, portofoliu. Acesta este primul lucru pe care ți-l cer clienții. Vor să vadă că pot avea încredere în tine.

Iar al doilea avantaj sunt recomandările. De cele mai multe ori în această industrie recomandările funcționează extrem de bine.

Tocmai pentru că este greu să alegi un organizator de evenimente bun, oamenii apelează la prieteni care au mai încercat un astfel de serviciu.

Cum mai poți ajuta oamenii?

Ei bine, mediul online te poate ajuta foarte mult în acest sens. Poți pur și simplu să creezi o serie de mici videoclipuri pe care să le postezi pe profilul tău personal de Facebook în care să le dai oamenilor sfaturi utile pentru organizarea nunții.

Sau, poți să creezi un blog pe care să scrii articole mai detaliate legate de planificarea unei nunți.

Orice soluție ai alege, cel mai important lucru este să nu încerci să vinzi în conținutul tău.

Oferă valoare întâi, apoi clienții vor apărea inevitabil.

Asigură-te că ești în deplină legalitate

Pentru a porni o afacere, ai nevoie de o formă legală.

Primul pas este să alegi un nume pentru societatea comercială și să stabilești numărul de asociați din firmă.

După care va trebui să alegi domeniul principal de activitate și domeniile secundare (codurile CAEN).

În cazul tău, poți alege codul CAEN din grupa 823, ce corespunde activității de organizare a expozițiilor, târgurilor și congreselor ȘI/SAU codul CAEN din grupa 932 ce corespunde altor activități recreative și distractive.

Pentru a putea deschide o firmă de organizare de evenimente nu ai nevoie de traduceri autorizate sau alte acte speciale, dar ai nevoie de următoarele documente:

  • Cartea de identitate sau pașaportul asociatului sau asociaților care urmează să înființeze firma nouă precum și a administratorului firmei;
  • Documentele care atestă stabilirea sediului social al firmei. Pentru stabilirea sediului social al firmei ai nevoie de actul de proprietate (în cazul în care deții in proprietate un imobil în care va fi stabilit sediul social) sau contractul de închiriere (în situația în care închiriezi un imobil în scopul stabilirii sediului social).
  • Declarație  pe proprie răspundere dată în baza art.15 alin.1 lit.b) din Legea nr.359/2004
  • Redactarea și atestarea declarației pe proprie răspundere potrivit căreia asociații/administratorii îndeplinesc condițiile prevăzute de lege pentru exercitarea acestor calități

Bineînțeles, va trebui să consulți cu atenție legislația în vigoare pentru că aceasta se schimbă destul de des și s-ar putea ca unele aspecte să se fi modificat.

Înainte de a începe

Probabil știi deja că industria organizării de evenimente devine din ce în ce mai aglomerată. De aceea recomandările și recenziile sunt probabil cea mai bună metodă de a te face cunoscut și de a câștiga încrederea oamenilor.

Așa că încearcă să oferi de fiecare dată cel puțin 110% valoare, mai ales atunci când pornești.

Iar odată ce ai deja o bază de clienți existenți, încearcă să obții cât mai multe recenzii și recomandări. Acestea te ajută să obții clienți mult mai rapid decât metodele tradiționale de marketing (cum ar fi reclamele, spre exemplu).

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.