Ghid in tara ta

 L-am preluat pe amicul francez Jean-Luc de la aeroport şi primul drum l-am făcut la Autonom Rent a Car Timisoara , în incinta aeroportului Traian Vuia.  Jean-Luc a ales un 4×4 pentru a avea loc să punem toate bagajele necesare unei partide de pescuit pe care o plănuiam de ceva timp. Totul a fost rezolvat rapid prin amabilitatea şi profesionalismul personalului de la cea mai mare firmă de inchirieri maşini din România.

Pe Jean-Luc, l-am cunoscut în timpul unei partide de pescuit la somn pe raul Ebru, unde la o degustare de vin românesc i-am povestit despre pescuitul în defileul Dunării şi astfel a luat hotarârea de a face o vizită România.  Prima zi a sejurului am rezervat-o completării arsenalului necesar pescuitului aşa că am pornit spre Reşiţa unde i-am recomandat, pentru cazare, un mic hotel cochet de pe malul Bârzavei. După amiază l-am însoţit la un magazin cu articole pentru pescuit, am făcut cumpărăturile necesare şi pentru că până seara mai era suficient timp l-am dus să vadă locomotiva fabricata la Resita in 1872-3 Muzeulde Locomotive,  înfinţat în 1972, unde este expusă una din primele locomotive cu aburi construite în uzinele reşiţene în anii 1872-73 iar apoi i-am arătat vechile furnale din Reşiţa povestindu-i despre cei 240 de ani de industrie metalurgică reşiţeană, neuitânt să-i spun că pe piesele de metal ce compun turnul Eiffel scrie “Made în Reşiţa – România”.

Dimineaţa devreme ne-am încărcat bagajele şi am pornit spre Bazias, locul de intrare al Dunării în ţara noastră. Prin amabilitatea unui localnic, pescar şi proprietar de barcă, am vizitat o zonă superbă de la confluenţa râului Nera cu Dunărea  „Rezervaţia Naturală Balta Nera-Dunăre” , unde se formează o mică deltă. Dupa o oră cu barca prin mirifica mini deltă am continuat călătoria cu maşina urmând şoseaua care străbate toată Clisura Dunării, având timp să admirăm stanca Babacaia, locul de unde începe defileul Dunării,  trecând prin cazane spre Orsova dar în acea zi, noi ne-am oprit la Dubova, în golful Mraconia unde ne-am cazat la o pensiune de pe malul Dunării.

Ziua următoare a fost rezervată integral pescuitului dar despre rezultatele partidei de pescuit poate o să vă povestesc în alt articol.

regele DacieiAm continuat periplul nostru plecând in direcţia Orşova dar cu multe opriri în cazanele Dunării şi cu o oprire pentru a putea admira sculptura realizată în stanca muntelui cu chipul lui Decebal. A urmat o scurtă trecere prin Orşova şi popasul pentru vizitarea muzeului hidrocentralei de la Porţile de Fier.  Spre seara am oprit în Băile Herculane şi am apucat să-i arăt Băile Romane şi Grota Haiducilor.

În zori am plecat din nou la drum, urmand un traseu cu un peisaj mirific, către Baia de Aramă, traseu pe care 4×4-ul închiriat de la Autorom şi-a dovedit pe deplin utilitatea. A urmat  traseul spre Tîrgu Jiu, special pentru a putea vizita Ansamblul sculptural Constantin Brâncuși format din Masa tăcerii, Poarta sărutului și Coloana fără sfârșit.   Ultima noapte am petrecut-o în Tîrgu Jiu iar apoi ne-am continuat drumul spre Bucureşti unde Jean-Luc a fost impresionat de Casa Poporului unul din puţinele obiective pe care am mai putut să i le arăt înainte de a preda maşina la Autorom şi de al îmbarca în cursa spre Paris.

Din cauza sejurului scurt, nu am putut să vizităm şi Delta Dunării şi asta pentru că acolo ne-ar fi fost mai utilă o salupă decât o maşina închiriata dar dacă Autonom îşi va diversifica oferta poate vom putea beneficia de aceleaşi servicii prompte şi la închirierea unei şalupe pentru a putea explora această minunăţie numită Delta Dunării.

Acest articol este un exerciţiu de imaginaţie cu care particip la etapa nr.4  a concursului SuperBlog 2011.

Latest Comments

  1. Petre 12 octombrie 2011
  2. Carmen 15 octombrie 2011
  3. D-Petre 15 octombrie 2011
  4. Alina Arad 30 mai 2012

Lasă un răspuns la Carmen Anulează răspunsul

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.