60 de ani de legenda in off road

 După cum am mai spus, sânt fascinat de „capătul pământului” reprezentat de Tierra del Fuego, un teritoriu din capatul pamantuluiPatagonia – Argentina, cartografiat parţial de românul Julius Popper şi unde găsim multe denumiri româneşti date de acest explorator, locurilor pe care le-a descoperit acolo. Şi oare cum aş putea ajunge acolo dacă nu cu o masină puternică, construită pentru trasee off road dificile. Aşa că după traversarea oceanului cu avionul n-am decât să apelez la o firmă de închiriat maşini (sigur găsesc un fel de Autonom.ro şi în aeroportul din Buenos Aires, ) şi să-mi aleg o Toyota Land Cruiser V8  „monstrul” care poate face faţă unui traseu lung de aproximativ 5000 – 6000 Km. şi deosebit de dificil, spre Ushuaia şi înapoi, ultimul oraş de pe continentul sud american. De bagaje nu-mi fac probleme pentru ca m-am dotat cu un set de bagajerie premium – American Tourister –  cumpărat de la real Hypermarket.

Dar pentru că expediţia în Ţara de foc este doar un vis, aleg, pentru un test cu land Cruiser-ul, continentul Europa, ţara România, judeţul Caraş-Severin şi o să încerc un traseu mult mai aproape şi poate la fel de spectaculos dar fiind chiar sub nasul nostru nu întotdeauna avem „ochi” să remarcăm frumuseţea şi dificultatea pe care o presupune otraseu off road Resita - Brebu Nou tură pe drumurile forestiere spre muntele Semenic. Aşa că, am plecat din Reşiţa către lacul de acumulare Secu şi de la coada lacului am continuat traseul pe un drum forestier înşirat de-a lungul văii râului Bârzava spre Culmea Groposu, cu continuare spre barajul Breazova aflat la poalele munţilor Semenic. De aici, prin localitatea Văliug, spre Gărâna. De la Pasul Prislop am urcat pe platoul Semenic pentru a face o scurtă tură până la Lacul Baia Vulturilor, urmat de întoarcerea până la Pasul Prislop şi continuarea traseului spre localitatea Gărâna şi barajul Trei Ape iar de aici spre Brebu Nou si retur. (click pe hartă pentru urmărirea traseului)

Traseul a avut de toate, curbe strânse, drum desfundat, nămol cât cuprinde, pante scurte şi abrupte, porţiuni cu bolovăniş dar Toyota Land Cruiser V8 a făcut faţă acestor provocări şi a demonstrat că 60 de ani de experienţă în conceperea maşinilor off road nu sânt vorbe goale.  Pe porţiunile de drum asfaltat te simţi ca în orice limuzină de lux iar pe porţiunile dificile ale traseului Land Cruiser-ul s-a simţit ca pestele în apă, abordând fără probleme orice provocare.

De ce să aleg o Toyota Land Cruiser şi nu o altă maşină 4X4 ?  Poate pentru că am avut ocazia să văd ce pot face astfel de maşini pe dunele de nisip din Dubai, poate pentru că am remarcat cât de versatilă poate fi o astfel de maşină, poate pentru că fiabilitatea maşinilor Toyota a devenit legendară, poate pentru accentele de lux şi pentru interiorul stilat, poate pentru noile suspensii cu arcuri elicoidale şi cu sisteme sofisticate de amortizare, poate pentru şasiul robust, poate pentru diferenţialul central cu alunecare limitată, poate pentru sistemul de frânare multi terrain,  poate pentru motorul Diesel de 286 CP, poate pentru cele 14 airbag-uri care asigură o protecţie excelentă sau de ce nu … pur şi simplu pentru sloganul ” Today, Tomorrow, TOYOTA” .

Articol pentru etapa nr.17 a concursului SuperBlog 2011.

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.