General Data Protection Regulation

De ce GDPR?

Inca de la 25 mai 2018, GDPR a facut valuri pentru majoritatea firmelor care lucreaza cu date personale cu caracter confidential.

Aceasta lege europeana obliga ca fiecare firma care are de-a face cu prelucrarea datelor cu caracter personal, sa detina un ofiter de protectia datelor prin care sa regularizeze procedurile.

Astfel clientii sau utilizatorii au siguranta ca nu va avea loc un “data leakage” care sa le puna in pericol datele personale.

Firmele care inca nu au implementat aceste proceduri vor fi sanctionate cu sume foarte mari, amenzile fiind intre 10.000.000 si 20.000.000 Euro.

Cum ne putem pregati pentru GDPR?

In primul caz, patronul firmei trebuie sa evalueze gradul de pregatire pentru GDPR, sa ofere training angajatiilor si sa desemneze un ofiter pentru protectia datelor, capabil de a procesa task-urile asa acum prevede legea.

In cazul in care firma a aplicat notiunile regulamentului GDPR, atunci datele clientului nu vor fi pastrate decat in scop comercial iar acestea vor fi tinute sub confidentialitatea contractului.

Firmele care decid sa pastreze datele pe o periodata mai lunga pot face asta doar daca aceste date sunt tinute exclusiv pentru arhivare in interes public, cercetare stiintifica sau istorica sau analiza statistica.

Firmele care au implementat deja toate aceste reguli si si-au desemnat ofiterul de protectia datelor trebuie sa intocmeasaca un raport in maxim 72 de ore de la incalcarea legilor in vigoare.

Desi la inceput GDPR-ul a fost vazut ca o amenintare la adresa firmelor mici si mari, in timp, aceasta lege poate avantaja pe toata lumea intrucat atat clientii cat si firmele ce presteaza servicii vor avea garantia pastrarii in bune conditii a confidentialitatii.

Aceste actiuni se pot dovedi foarte utile atunci cand o firma are de-a face cu un portofoliu de clienti importanti.

Legea GDPR poate fi de ajutor si atunci cand vine vorba de managementul flotei auto a unei companii deoarece astfel compania ta va pastra datele confidentiale ale clientilor sau angajatilor.

 

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.