Review mieresabadus.ro

Miere de albine

miere sabadus concurs cu premii

Ştiu că la un proiect amplu, aşa cum este şi site-ul mieresabadus.ro, se mai găseşte tot timpul câte ceva de modificat sau de îmbunătăţit, aşa că o să încerc în acest review să analizez cât mai obiectiv aspectul şi funcţionalităţile noului site al „albinuţei veninoase”.  Acest review este cel de al doi-lea articol cu care particip la concursul despre promovarea celor trei produse de top, pe care le puteţi găsi acolo:  Energizantul 100% Natural  Siropul din Cătină şi  Tinctura de Propolis

Design

Îmi place aspectul noului site şi mai ales schema de culori folosită, o schema de culori în concordanţă cu culoarea pe care o are mierea de albine. Designul este structurat pe trei coloane, cu diverse widgeturi laterale iar ca background este folosită o imagine cu faguri care chiar se integrează bine în tematica generală. Acum ca să fiu şi un pic cârcotaş voi sugera o repoziţionare a widgeturile folosite pe Home Page.

Pe partea stângă sau dreaptă să fie „Produse în magazin„, „Cele mai vândute” şi „Produse noi” iar pe cealaltă parte widgeturile „Postări recente” şi „Ultimele comentarii” adică să existe o separare clară a activităţii de magazin online şi a activităţii de blogging pentru că nu toate postările de pe blog au legătura cu mierea sau albinele. Widgetul „Calendar” cred ca poate fi eliminat pentru că nu aduce niciun beneficiu siteului şi nici utilizatorilor iar în locul lui poate că îşi va putea găsi loc un widget cu „parteneri” sau blogroll. Tot pe parte blogosferică trebuie integrate şi butoanele spre reţelele sociale: facebook, google plus, twiter etc.

Widgetul de „Arhivă” poate fi trecut în footer  şi afişat ca lista (cum e pe acest blog) pentru că în locul şi în modul cum e afişat acum, peste un an, doi nu o să mai aibă loc. Din footer pot fi eliminate galeria foto şi video pentru că sînt şi în meniul de sub header. Când am trecut prin paginile acestui meniu, am văzut că widgetul „Calendar” are poziţia schimbată faţă de Home page şi nu cred că e bine ca un widget să-şi schimbe poziţia de pe o pagina pe alta … cum e şi cazul „Arhivei” care e când pe o parte, când pe alta în două moduri diferite de afişare.

O altă sugestie este în legătură cu widgetul de schimb valutar care apare pe toate paginile în afară de pagina „Home”  … acum nu ştiu câţi clienţi sînt din afara ţării dar cred că acest widget e cam în plus. Mai degrabă şi-ar găsi locul pe primele poziţii din coloană,  coşul de cumpărături şi formularul de autentificare.

Despre header n-am ce să zic … doar că îmi plac foarte mult: backgroudul, felul în care este scris numele site-ului, albinuţa, fagurii, florile şi bolul cu miere … toate se integrează perfect şi dacă acolo totul e perfect cred că e timpul să trec la partea despre  funcţionalitatea site-ului.

 Funcţionalitate

Aici sunt mai multe de spus aşa că această parte cred că va fi niţel mai lungă pentru că o să iau fiecare secţiune la puricat pentru a descoperi ce funcţionează bine şi ce nu. Dacă despre prima poziţie din bara de meniuri, pagina „Home” am scris mai mult la design, acum o sa trec prin toate celelalte pagini din meniul de sub header.

Pozitia 2 – Magazin – cu două submeniuri: Magazin produse apicole şi Scule şi utilaje apicole.  Deorece submeniul despre scule şi utilaje apicole nu conţine deocamdată nimic, cred că poate fi eliminat pentru că dă impresia de lucru neterminat. La submeniul Magazin produse apicole lipseşte fotografia de la o categorie de produse (Capăcele) cu toate că există ca şi fotografie de produs dar cred că va fi schimbată atunci când va fi ţn acelaşi ton cu toate celelalte fotografii. La submeniul Produse apicole – Miere sugerez corectarea fotografiilor de la mierea de salcâm pentru că borcanele de 450 şi de 960 au nuanţe diferite faţă de borcanul mic de 250 de grame.

Poziţia 3 – Contul meu – care  cred ca e neterminată pentru că nu văd niciunde cum pot să-mi fac cont ci doar cum pot să mă logez. Am descoperit posibilitatea de a face cont abia în poziţia următoare a meniului care este „Coş cumpărături” şi acolo abia după adăugarea unui produs în cos şi trecerea la plata produsului exista implementata opţiunea de a face un cont pe site. Părerea mea este că trebuie adaugată posibilitatea de a-ţi face cont chiar de pe pagina Home, acolo unde este căsuţa pentru logare.

Poziţia 4 –  Coş cumpărături – Am adăugat produse în coş, am modificat cantităţile şi totul a funcţionat bine aşa că am apasat butonul „plăteşte” ca să merg mai departe. Poate că pe lângă posibilitatea achitării produselor prin transfer bancar n-ar strica să existe şi opţiunea de plată prin sistemul paypal sau ramburs. După complectarea tuturor câmpurilor cu datele mele am descoperit şi posibilitatea de face sau nu un cont pe site. Din păcate după ce am apăsat butonul „Plasează comanda” (cu bifa pentru crearea contului marcată) nu a mai urmat nimic … aşa că n-am putut testat pănă la final metodologia de face o comandă. Deschizând o altă pagină din site, am descoperit că userul a fost creat aşa că am închis pagina cu comanda – pentru că încă arăta că se prelucrează date – şi am încercat să reiau procedura care de această dată a fost dusă până la final. Am primit mail de comfirmare a creării contului şi încă un mail de inregistrare a comenzii, noroc că am specificat la observaţii că este doar o comandă de test :).

Poziţia 5 – Despre noi –  Aici în loc să găsesc informaţiile despre firma – SA-SRL-PFA, adresa, e-mail, număr de telefon şi alte informaţii utile despre istoricul afacerii, am descoperit doar un videoclip care îşi are locul la galeria video şi nicidecum la pagina „Despre noi„. Înţeleg că mai este de lucru dar site-ul este online din 2 martie şi aceste informaţii încă nu au fost postate … şi chiar sînt importante.

Poziţiile 6 şi 7 – Galerie foto şi Video – sînt structurate bine, pe submeniuri anuale iar la fotografiile din galerii apare şi numele fotografiei ceea ce e foarte util.

Poziţia 8 – Contact – La acestă poziţie, pe lângă acel formular de contact trebuie să apară şi alte modalităţi de contact. Tot pe această pagină, sub formularul de contact, apare fără niciun rost şi posibilitatea de a lăsa un comentariu.

Cred că mai e înca mult de lucru până la finalizarea site-ului pentru că lipsesc înca unele elemente – cum ar fi : informaţiile despre firma – adresă, e-mail, număr de telefon etc., informaţiile despre transportul produselor (curier 20 lei nu e suficient), despre politica de returnare a produselor sau banilor sau modalităţile de soluţionare a litigiilor precum şi informaţiile obligatorii despre Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.

Sper ca acest review al site-ului mieresabadus.ro să le fie util celor care se ocupă cu grafica şi implementarea de funcţionalităţi pentru ca nu l-am făcut ca să critic pe cineva ci pentru a ajuta la finalizarea acestui site de unde putem cumpăra miere naturală, nefalsificată, precum şi alte produse apicole.

Latest Comments

  1. miere sabadus 11 martie 2013
    • D-Petre 11 martie 2013
  2. Bucur 11 martie 2013
    • miere sabadus 11 martie 2013
  3. cotos 11 martie 2013
  4. Ana- 11 martie 2013
  5. mihaela 12 martie 2013

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.