Siguranţa rutieră

Siguranţa rutieră nu e o glumă

Ca să vă convingeţi că siguranţa rutieră nu e o glumă si că nu vorbesc total aiurea despre acest subiect, am să vă spun că din 1976, de când am obţinut permisul de conducere, nu am avut nici un accident. Asta nu înseamnă că am fost chiar cel mai corect conducător auto pentru că amenzi am mai plătit. Majoritatea au fost pentru depăşirea vitezei în oraş şi asta doar pe porţiuni cu restricţie / limitare la 40 km/oră şi niciodată n-am depăşit cu mai mult de 15 km/ora.

Am mai scris despre siguranţa rutieră acum aproape un an şi acel articol mi-a adus un premiu de la Michelin, premiu care mi-a dat ocazia să petrec două zile şi jumătate la Conacul Archia de lângă Deva, în cadrul evenimentului  “#EnjoyHD – Expediţie foto în Instagram”. #EnjoyHD a fost un eveniment organizat de Eventur si Enjoy Diversity, in parteneriat cu Consiliul Judetean HunedoaraConacul ArchiaMichelin Romania si Autonom Rent-a-Car.

Razvan DiaconuPe langă vizitarea şi cunoaşterea judeţului Hunedoara, în această mini tabără am avut plăcerea să-l întâlnesc pe Răzvan Diaconu  de la Michelin (External Marketing Relations Manager Central and Southern Europe) şi care, în cadrul unui scurt workshop, ţinut în sala de conferinţe de la Conacul Archia , ne-a oferit câteva informaţii interesante despre siguranţa rutieră, despre rolul anvelopei, despre implicarea Michelin în motorsport şi despre conceptul de mobilitate.

Nu vrea să vă plictisesc cu date despre numărul accidentelor (din păcate sîntem în primele locuri în Europa) sau despre cauzele acestora aşa că am să încerc să scriu câte ceva despre importanţa unei presiuni corecte în anvelope. O presiune corectă în roţi asigură o zona de contact optimă între roată şi suprafaţa de rulare iar o presiunea prea mica sau prea mare deformează roata, cum puteţi remarca în imaginea de mai jos şi astfel zona de contact cu solul se micşorează şi scade aderenţa.

pata de contact

 Nu vă luaţi după tot felul de „experţi” care vă îndeamnă să mergeţi cu presiune mai mare în roţi spunându-vă că astfel se reduce frecarea şi scade consumul pentru că valorile recomandate de producătorul autoturismului  pentru presiunea din roţi nu au fost trecute după ureche. Acele valori sînt obţinute în urma unor calcule laborioase care ţin cont de multe variabile printre care şi greutatea maşinii. Mai multe amănunte despre cum, când şi cu cât trebuie ajustată presiunea în roţi puteţi afla dacă urmariţi clipul realizat de Michelin.

Pata de contact adică zona cu care roata se aşează pe sol este şi aşa destul de mică şi chiar nu trebuie să o mai micşorăm şi noi pentru că riscăm să pierdem mult din aderenţă şi de fapt acea porţiune de anvelopă numită pată de contact ne ţine maşina sau motocicleta lipită de şosea atât în timpul accelerării sau frânării şi mai ales la virajele pe care uneori le luăm cu viteză un pic prea mare. Ca să vedeţi cam prin ce trece o anvelopă în decursul unei zile vă invit să urmariţi clipul următor, pus la dispoziţie de Michelin Romania.

Dacă sînteţi bloggeri şi credeţi că aveţi ceva de spus în domeniul siguranţei rutiere, puteţi să participaţi la un concurs organizat de Parteneriatul Roman de Siguranţa Rutieră GRSP România. Premiul pentru categoria “Blogger” este un iPad mini 16 GB. Regulamentul complet al concursului este disponibil aici. Tot ce aveţi de făcut este să scrieţi un reportaj de minim 200 de cuvinte în legătură cu siguranţa rutieră.

Impreuna pentru Siguranta Rutiera

Latest Comments

  1. Natural 20 septembrie 2013
  2. Pingback: Siguranţa rutieră - D - Petre | Bun De Citit 20 septembrie 2013
  3. Gabriel Ursan 20 septembrie 2013
  4. Miere Sabadus 22 septembrie 2013
  5. Dan Holban 29 octombrie 2013
  6. George 31 octombrie 2013
  7. George 4 noiembrie 2013
  8. Ciprian 6 noiembrie 2013
    • D-Petre 7 noiembrie 2013
  9. Dany 14 noiembrie 2013
  10. danielad 15 noiembrie 2013
  11. Marlen 20 noiembrie 2013
  12. Auto "DOREL" 20 noiembrie 2013
  13. vio 2 decembrie 2013
  14. Laura 20 decembrie 2013
    • D-Petre 21 decembrie 2013
  15. Gabriel Munteanu 24 ianuarie 2014
  16. Toc 1 februarie 2014
  17. geo 26 februarie 2014

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.