Site pentru un hypermarket

Hypermarket Cora

O provocare interesantă de la BlogalInitiative îmi cere să spun care care sînt avantajele existenței unui site pentru un hypermarket, cu referire exactă la hypermarketul Cora. Nici nu ştiu dacă în anul de graţie 2013 mai putem vorbi de avantaje sau dezavatajele existenţei unui site pentru un magazin de tip hypermarket pentru că „dacă nu eşti pe internet, nu exişti”.

Pentru că nu am un magazin Cora la mai puţin de 100 km de mine, nu am fost interesat până acum de oferta lor de produse şi nu am căutat să văd dacă au site de prezentare, dacă au cataloage online sau posibilitate de a comanda online produse aşa că acum a fost un fel de „primul contact” în varianta web 2.0.

Primul contact cu prima pagină a fost oarecum dezamăgitor pentru că sînt multe elemente care pe mine ca potenţial client nu prea mă interesează, ba pot spune că mai mult mă încurcă.  Nu prea înţeleg utilitatea widgeturilor – ceas, ceas digital, schimb valutar,  vremea etc. –  pe pagina de întâmpinare a unui hypermarket dar asta nu înseamnă că nu există posibilitatea ca aceste widgeturi să ajute la ceva.

După uşoara dezamăgire pricinuită de acest „prim contact 2.0” am descoperit linkul spre „Produse Cora” şi mai ales „Cora Digital” iar acolo deja este un alt design, care face interacţiunea mult mai uşoară şi plăcută. Pentru că această parte de magazin online mă interesează direct şi personal :), am testat facilităţile de căutare şi comandă ale produselor şi am fost mulţumit de felul cum a funcţionat totul.

Următorul clik a fost pe „Cora Bebe”  şi din nou am avut parte de o dezamăgire pentru că această pagină încă nu este funcţională. Acum nu ştiu dacă este graba, oarecum nejustificată, de a da drumul noului site sau este o strategie de marketing pentru a determina un orizont mare de aşteptare posibilor viitori clienţi … deşi mă îndoiesc că e o strategie bună de marketing. Decât o pagină nefuncţională era mult mai bine să fie doar un anunţ pe prima pagina … ceva de genul: „În curând şi Cora Bebe” .

Linkul nr. 3 din partea stânga, de pe prima pagină, este opţiunea de căutare dar sub ea este un text care spune, tot ca la „Cora Bebe„,  „În curând” 🙁 … adică încă o facilitate neimplementată, care denotă graba cu care s-a dorit relansarea site-ului … dar în schimb avem trei widgeturi cu diverse forme de ceasuri.

Apreciez faptul că cei de la Cora au dorit şi au refăcut site-ul dar cred că mai au mult de lucru pentru a face ca „primul contact 2.0” cu site-ul să fie plăcut şi util utilizatorilor şi nu doar să gâdile orgoliul web designerilor şi programatorilor.  Părerea mea este că în varianta actuală, prima pagină poate fi uitată şi că trebuie refăcută în totalitate. Sincer, pe mine, ca utilizator şi viitor cumpărător al produselor oferite de acest hypermarket,  nu mă interesează câte miloane de fani are Cora pe facebook şi nici cum e vremea sau cât e ceasul.

Am accesat cora.ro şi de pe două dispozitive mobile, un smartphon şi o tabletă (amândouă cu Android) şi am fost dezamăgit de felul în care arată site-ul, atât pe smartphon cât şi pe tabletă. În partea dreaptă sînt vizibile informaţii aproape nerelevante iar în partea stângă, de trei ori mai mici ca dimensiune, apar şi linkurile utile :(.

„Dacă nu eşti pe internet, nu exişti” dar şi când apari în online, dacă nu ai grijă cum te prezinţi poţi să-ţi faci mai mult rău decât bine. Sper că acest articol să fie înţeles, de către reprezentanţii cora.ro, ca un feedback de la un utilizator de internet şi să nu fie considerat un articol denigrator pentru că nu am avut această intenţe. Ca să spun că deocamdată nu-mi place, nu era necesar să petrec o jumătate de zi testând un site pentru un hypermarket.

 

Latest Comments

  1. GCM 24 februarie 2013
  2. Adriana 24 februarie 2013
  3. javra 24 februarie 2013
  4. Catalin Cerga 24 februarie 2013
  5. DANAP.RO 25 februarie 2013
  6. Claudiu 25 februarie 2013
  7. D-Petre 25 februarie 2013
    • DANAP.RO 26 februarie 2013
  8. Ana- 25 februarie 2013
  9. vienela 25 februarie 2013
    • D-Petre 25 februarie 2013
  10. Şerban Stănescu 27 februarie 2013
  11. Ionut 3 martie 2013

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.