O provocare interesantă de la BlogalInitiative îmi cere să spun care care sînt avantajele existenței unui site pentru un hypermarket, cu referire exactă la hypermarketul Cora. Nici nu ştiu dacă în anul de graţie 2013 mai putem vorbi de avantaje sau dezavatajele existenţei unui site pentru un magazin de tip hypermarket pentru că „dacă nu eşti pe internet, nu exişti”.
Pentru că nu am un magazin Cora la mai puţin de 100 km de mine, nu am fost interesat până acum de oferta lor de produse şi nu am căutat să văd dacă au site de prezentare, dacă au cataloage online sau posibilitate de a comanda online produse aşa că acum a fost un fel de „primul contact” în varianta web 2.0.
Primul contact cu prima pagină a fost oarecum dezamăgitor pentru că sînt multe elemente care pe mine ca potenţial client nu prea mă interesează, ba pot spune că mai mult mă încurcă. Nu prea înţeleg utilitatea widgeturilor – ceas, ceas digital, schimb valutar, vremea etc. – pe pagina de întâmpinare a unui hypermarket dar asta nu înseamnă că nu există posibilitatea ca aceste widgeturi să ajute la ceva.
După uşoara dezamăgire pricinuită de acest „prim contact 2.0” am descoperit linkul spre „Produse Cora” şi mai ales „Cora Digital” iar acolo deja este un alt design, care face interacţiunea mult mai uşoară şi plăcută. Pentru că această parte de magazin online mă interesează direct şi personal :), am testat facilităţile de căutare şi comandă ale produselor şi am fost mulţumit de felul cum a funcţionat totul.
Următorul clik a fost pe „Cora Bebe” şi din nou am avut parte de o dezamăgire pentru că această pagină încă nu este funcţională. Acum nu ştiu dacă este graba, oarecum nejustificată, de a da drumul noului site sau este o strategie de marketing pentru a determina un orizont mare de aşteptare posibilor viitori clienţi … deşi mă îndoiesc că e o strategie bună de marketing. Decât o pagină nefuncţională era mult mai bine să fie doar un anunţ pe prima pagina … ceva de genul: „În curând şi Cora Bebe” .
Linkul nr. 3 din partea stânga, de pe prima pagină, este opţiunea de căutare dar sub ea este un text care spune, tot ca la „Cora Bebe„, „În curând” 🙁 … adică încă o facilitate neimplementată, care denotă graba cu care s-a dorit relansarea site-ului … dar în schimb avem trei widgeturi cu diverse forme de ceasuri.
Apreciez faptul că cei de la Cora au dorit şi au refăcut site-ul dar cred că mai au mult de lucru pentru a face ca „primul contact 2.0” cu site-ul să fie plăcut şi util utilizatorilor şi nu doar să gâdile orgoliul web designerilor şi programatorilor. Părerea mea este că în varianta actuală, prima pagină poate fi uitată şi că trebuie refăcută în totalitate. Sincer, pe mine, ca utilizator şi viitor cumpărător al produselor oferite de acest hypermarket, nu mă interesează câte miloane de fani are Cora pe facebook şi nici cum e vremea sau cât e ceasul.
Am accesat cora.ro şi de pe două dispozitive mobile, un smartphon şi o tabletă (amândouă cu Android) şi am fost dezamăgit de felul în care arată site-ul, atât pe smartphon cât şi pe tabletă. În partea dreaptă sînt vizibile informaţii aproape nerelevante iar în partea stângă, de trei ori mai mici ca dimensiune, apar şi linkurile utile :(.
„Dacă nu eşti pe internet, nu exişti” dar şi când apari în online, dacă nu ai grijă cum te prezinţi poţi să-ţi faci mai mult rău decât bine. Sper că acest articol să fie înţeles, de către reprezentanţii cora.ro, ca un feedback de la un utilizator de internet şi să nu fie considerat un articol denigrator pentru că nu am avut această intenţe. Ca să spun că deocamdată nu-mi place, nu era necesar să petrec o jumătate de zi testând un site pentru un hypermarket.
Fara suparare, dar site-ul ala mi se pare oribil.
Nu am vizitat inca site-ul insa nu as cumpara niciodata produse alimentare doar pentru ca un site mi le prezinta frumos… Cora este un hypermarket ok.. insa trebuie sa fii la fata locului sa te convingi de calitatea produselor..:)
Un adverorial ieşit din tipare, cu siguranţă, dar sincer,
obiectiv şi, din această cauză, sper să fie apreciat.
Chiar ma intrebam daca e ok asa, fiind la prima participare pe blogal, dar vad ca nu-s singurul.
Cora.ro (am intrat pe site) pare o initiativa de branding, nu una utilitara. Spatiul dedicat fanilor (fani virtuali, nu neaparat cumparatori) este prea mare, iar restul… povesti de marca. Oricum, nu mi-as cumpara online produse perisabile, stimulata de poze photoshopate. Trebuie sa fii la fata locului, sa apreciezi cu simturile tale produsele. Eu asa cred.
Site-ul este de mult timp online, nu se pune problema sa se fi grabit.
Un astfel de site poate fi util pentru informatii generale, adresa, date de contact, program. Sa cumperi mancare online, mi se pare putin deplasat.. cel putin eu, personal, trebuie safiu la fata locului, sa vad ce cumpar. Chiar as fi curios daca exista persoane care comanda banane online.
@ Claudiu , @ DanaP – Cora nu comercializeaza doar banane sau alte produse perisabile … mai sunt si electronice, electrocasnice etc.
@D-Petre
Stiu, doar imi fac cumparaturile de la Cora. Dar capitolul food&beverage e mai bine reprezentat decat cel de electronice, haine, cosmetice, etc. Oricum, nu as da comanda online pentru produse alimentare.
in sfarsit un hypermarket cu site ok, au fost multe dati cand as fi avut nevoie de el. bine ca l-au facut in sfarsit.
Noi nu avem Cora in oras, asa ca… nu imi foloseste la nimic site-ul lor.
Nici eu nu am Cora in apropiere dar exista si posibilitatea de a face cumparaturi online 🙂
Eu am preferat să arăt ceea ce am văzut. Concluziile, le pot desprinde cei de la Cora.
În ce mă priveşte:
Magazine Cora în
– Thessaloniki = 0
– Alexandria = 0
Prin urmare, e principalul motiv pentru care am făcut receniza. Sunt absolut neutru.
M-a interesat doar magazinul online şi atât. Adică, atenţia focalizată pe ceea ce s-a cerut.
Apreciez acest articol ca fiind foarte corect şi foarte obiectiv. Cine are dubii, poate să urmărească video-urile mele şi va vedea argumentele CLARE, pentru acest articol.
Admir onestitatea stimate coleg şi eu unul, am recepţionat CORECT semnalele!
M-aş bucura să facă şi staff-ul Cora tot ca mine, dar asta, rămâne de văzut!
Deocamdată, aşteptăm să vedem şi noi un feed-back de la Cora.
În ce mă priveşte, ştiu clar că fără acest feed-back de la ei, Cora pentru mine a trecut în tărâmul morţilor pentru eternitate.
Există destui Adolfi pe lume, cărora le place să se audă şi să fie lăudaţi.
O zi bună tuturor şi
Mulţumesc!
Cei de la Cora au doua optiuni mari si late: Ori isi fac un magazin online super competitiv, usor de navigat, ori isi pun doar cateva pagini cu detalii despre activitatea offline. In clipa de fata, nu e nici alb da’ nici negru.