Toyota Prius

Pentru că am văzut că Ana Maria Toma, Local Marketing Coordinator Toyota România, apreciază mai mult articolele de tip copy/paste mă vad obligat să scriu, pentru aceasta probă, două articole ca să-şi aleagă ce variantă doreşte pentru jurizare. Sper să aleagă varianta 1 şi să-mi acorde 100 de puncte pentru că altfel înseamnă că am avut dreptate în varianta nr. 2 şi pe site-ul  http://www.toyota.ro/cars/new_cars/prius/index.aspx  sânt scrise numai bălării.

Articol pentru etapa nr. 30 a concursuluiSuperBlog 2011 – varianta nr. 1

Revolutia condusului continua cu o noua generatie a tehnologiei Hybrid Synergy Drive de la Toyota. Cu doua motoare electrice si un mod EV care permite condusul in modul exclusiv electric, va veti bucura de o accelerare puternica, o manevrare lina, o eficienta de top si cea mai buna performanta aerodinamica din clasa sa. Inauntru beneficiati de un spatiu generos si confortabil si o tehnologie inovatoare foarte usor de folosit, multumita designului intuitiv ce apeleaza la simturi.

Inconfundabila placere a condusului. Spatiu si stil. Economie multilaterala. Propulsat de Hybrid Synergy Drive. Hibrid integral, satisfactie totala.

In 2020 se estimeaza ca vor fi 1.2 miliarde de masini pe drumurile publice, aproape de doua ori mai multe ca in prezent. Producatorii de masini trebuie sa ia deciziile potrivite acum, ca sa se asigure ca aceasta crestere nu va conduce la o marire drastica a emisiilor poluante – mai ales ale dioxidului de carbon (CO2). Abordarea problemei emisiilor poluante adoptata de Toyota este sa se cerceteze simultan o mare varietate de solutii pentru conceperea unor vehicule cat mai putin poluante. Motivul il reprezinta faptul ca, de la tara la tara, difera conditiile de pilotaj, modul de procurare a combustibilului, infrastructura si legislatia. O tehnologie auto unica nu va putea sa indeplineasca toate cerintele unei mobilitati superioare.

Toyota s-a dedicat dezvoltarii sistemelor hibride ca factor de baza al tehnologiei de fabricare a masinilor ecologice, combinand diferite surse de putere

Toyota a facut progrese semnificative in conceperea motoarelor care folosesc surse alternative de energie. Una din cele mai promitatoare abordari este combinarea a doua surse diferite de energie intr-un singur sistem, cu scopul de a folosi potentialul amandurora. Aceasta solutie este cunoscuta drept tehnologia hibrida si constituie cea mai promitatoare cale pentru realizarea masinilor ecologice Toyota.

Toyota Prius, prezenta pe piata din 1997, detine deja 90% din vanzarile totale de autovehicule. Modelul Prius a fost votat Masina Anului in anul 2005 – o recunoastere puternica adusa tehnologiei hibride si beneficiilor pe care le aduce mediului inconjurator.

––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––-

Articol pentru etapa nr. 30 a concursuluiSuperBlog 2011 – varianta 2

„In industria auto, tehnologia hybrid este calea de urmat, iar Toyota a dat startul in acest domeniu, Prius fiind primul model auto hibrid de serie din lume. Cum apreciati ca vor schimba masinile hibride regulile industriei auto si comportamentul fiecarui sofer?”

Calea de urmat nu poate fi reprezentată de un catâr, adică nici cal nici măgar. De ce credeţi că sânt atatea bancuri cu Prius ? Pentru că e vreo mare reuşită tehnologică ? E o combinaţie aiuristică de maşină clasică plus electrică, un fel de struţo-cămilă.  Că pentru companie dă bine la imagine să afirme că doreşte  noxe zero şi că sânt cea  mai verde companie din cel mai poluant sector economic … cu asta pot fi deacord dar că acest catâr numit Prius ar fi o soluţie de viitor nu prea pot să cred.

Dacă vrei să tai un copac într-o oraş iţi trebuie  multe aprobări, te iau la întrebari organizaţiile ecologiste, sar toţi în sus că vrei să distrugi natura … în timp ce la fiecare furtună tot cade câte un copac din acesta bătrân şi strâmb pe câte o maşină, mai distruge câte ceva pentru că nu e voie să tai nimic deoarece micşorezi metri pătraţi de verdeaţă de pe capul oraşeanului … dar de jaful care are loc în păduri nu interesează pe nimeni. Se defrişează, parcă în duşmănie versanţi întregi ai unor munţi şi ne mirăm de alunecări de teren, de tornade, în schimb facem istericale la orice tufă tăiată în oraş.  Cam aşa e şi cu Prius, celebrul Hibrid de la Toyota … nimeni nu spune cât costă şi cât se poluează în plus ca să se realizeze acele motoare electrice. De cumpărat se cumpără tot pentru „imaginea” de ecologist şi nu  pentru că ar avea vreo utilitate practică.

De la lansarea primului model aşa zis hibrid, Toyota tot pierde bani dar a câstigat enorm la imagine şi au crescut vânzările la Rav4 sau LandCruiser că doar aceste două modele sânt cele mai nepoluante maşini 🙂 .  Daca n-ar fi trist ar fi de tot râsul.

Aceste struţo-cămile, aceşti catâri nereuşiţi nu vor schimba în niciun fel comportamentul şoferilor şi nici nu vor schimba regulile industriei auto decât în foarte mică măsură … vor mai face şi altii hibrizi pentru că dă bine la imagine să pozezi în mare ecologist când de fapt, faci parte din cel mai poluant sector economic şi nu te interesează decât creşterea vânzărilor.

 

Latest Comments

  1. Alina 28 noiembrie 2011
  2. Soacra 29 noiembrie 2011
    • D-Petre 29 noiembrie 2011
  3. M.T. 30 noiembrie 2011
  4. tora 5 decembrie 2011
  5. Pingback: SuperBlog 2012 - D - Petre 15 septembrie 2012