Povestea coolerului buclucaş şi a cetăţeanului european, cel care are drepturi, e cam aşa: un client se prezintă cu un cooling pad de laptop la serviciul garanţii al unui magazin online. Problema îi este rezolvată în două ore dar cetăţeanul european nu este mulţumit de felul în care a fost tratat, că doar el e cetăţean european şi are drepturi, aşa că alege să se răzbune pe magazin, pe serviciul de garanţii, postând pe Instagram aceasta poză.
În imaginea următoare apare şi explicaţia cetăţeanului european, postată de data asta pe facebook, despre felul în care a decurs întâlnirea cu cei de la garanţii. Acum nimeni nu prea poate să ştie (în afară de cei direct implicaţi) cum a decurs conversaţia lor şi de obicei, adevărul e cam pe la mijloc.
Poate că răspunsul domnişoarei de la preluare garanţii nu a fost cel mai diplomatic dar se pare că nici abordarea clientului nu a fost chiar OK pentru că:
- specialiştii PC Garage poate au treabă şi la preluarea obiectelor defecte e vreo fătucă care nu are vaste şi temeinice cunoştinţe de specialitate, aşa că tu, clientul, trebuie să-i spui ce să scrie pe fişa tehnică, ce nu funcţionează, ce simptome are, cum se manifestă iar faptul că te dai „deştept” în faţa unei domnişoare nu îţi creşte cota de mascul feroce şi priceput la toate.
- întrebarea d-şoarei a fost la obiect – dar ce are, ce defect ? pe când răspunsul „cetăţeanului european” a fost cam de de ţăran – nu mai face cartofi prajiţi ca pe vremuri – asta dacă aşa a decurs conversaţia sau la mijloc e doar imaginaţia bogată a cetăţeanului european.
- dacă cei de la garanţie ţineau obiectul defect 30 de zile, atât cât le permite legea şi după acea perioadă dădeau vreun răspuns de genul „dă-i palme dacă se mai opreşte” avea tot dreptul să se revolte, să ceară schimbarea coolerului defect şi să facă reclamaţie la ANPC dar el a fost chemat după DOUĂ ore (timp în care bănuiesc că respectivul cooler a fost curăţat şi uns).
- cine a văzut căt de tare se poate îmbâcsi un cooler, mai ales dacă este utilizat într-un mediu plin de praf, întelege că prea multe rezolvări nu sînt … se curaţă bine, se unge şi cam asta e. Chiar dacă se schimbă coolerul cu unul nou, dacă mediul unde se foloseşte este unul cu mult praf, se poate ajunge destul de repede în aceeaşi situaţie.
Cei de PC Garaj au ales să răspundă acestei probleme într-un mod inedit şi, după părerea mea chiar amuzant, postând tot pe Instagram fotografia de mai jos.
Acum unii consideră jignitor răspunsul celor de la PC Garaje dar eu cred că nu este niciun fel de jignire în invitaţia de a testa împreună produsul şi consider că au făcut bine răspunzând tot cu o fotografie postată pe Instagram, dând dovadă că nu sînt supăraţi si că au simţul umorului.
Cândva am avut şi eu o nemulţumire în legatură cu departamentul de service al unui magazin local, specializat pe comercializarea echipamentelor IT. Nemulţumirea mea a pornit de la faptul că a durat trei zile schimbarea unui surse la calculator dar nu am făcut public nici măcar numele magazinului şi asta pentru că nu-mi promisese nimeni de la service că-mi schimbă sursa în 15 minute.
Cetăţeanul european cred că a uitat să se comporte ca un cetăţean european sau n-a aflat că pe lângă drepturi mai există şi îndatoriri. Voi ce părere aveţi, cine credeţi că are dreptate în aceasta dispută oarecum artificială – coolerul buclucaş sau cetăţeanul european?
Uite inca un exemplu: http://iqool.ro/cfr-va-ureaza-calatorie-placuta/
Daca intamplarea relatata acolo e reala trebuia sa dea in judecata atat nasul cat si politistii care au intervenit … sau macar sa fi insistat la capetele de creta sa-i faca proces verbal de amenda … in niciun caz nu trebuia sa plateasca inca odata biletul. Prin achitarea acelui bilet se recunoaste vinovata.
Pe bilet se trece seria legitimatie in baza careia s-a acordat reducerea. Asadar, ori si-a luat bilet cu legitimatia altcuiva, ori totul e o inventie.
Daca e reala intamplarea poate ca seria legitimatiei era trecura si pe carnetul de student sau pe carnetul de cupoane sau pe legitimatia de biblioteca si cea de la ghiseu nu a fost cgiar asa optuza ca nasul sau capetele de creta.
Eu am vazut poza modificata genetic mai intai la Zoso 🙂
Pai noi daca nu facem haz de necaz sau nu parodiem ceva parca nu suntem sanatosi 🙂
Replica pcgarage a fost cat se poate de diplomata. Sunt unele cazuri in care angajatii magazinelor depasesc granita bunului simt, dar sincer sa fiu am fost martorul multor situatii in care cumparatorii faceau pe interesantii si se purtau cu angajatii magazinelor ca cu niste sclavi al caror rol era numai si numai servirea mariei sale cumparatorul.
Dacă exista bunăvoinţă de ambele părţi, lucrurile ar fi stat altfel.
Dar clientul a venit montat şi cu sămânţă de scandal. Fata n-avea nicio vină şi nu merita să i se vorbească aşa.
De altfel, nici firma la care a ajuns clientul n-avea nicio vină.
Desigur, ce ai spus tu e corect: se curăţă de praf şi se unge cooler-ul.
Dar nu-mi place să fiu nevoit să iau calculatorul la palme, ca s-o ia din loc.
Era mai bine dacă mi se explica ceea ce ai explicat tu: neică, n-am ce-i face altceva,
unul nou-nouţ se va gripa rapid, dacă mediul în care funcţionează are mult praf.
Pai e destul de clar ca intre cetatean si cei de la pcgarage a fost o comunicare deficitara … eu cand am mers, in Resita, la service cu calculatorul, am dat tot peste o d-soara care n-as zice ca era experta dar macar intelegea cateva notiuni tehnice dar a fost extrem de amabila si meticuloasa … a intocmita o fisa tehnica despre problema reclamata, cu simptomele pe care le-am remarcat ba a notat inclusiv parerea mea despre cauza defectului (sursa defecta).
Draga Dragos, iti fac eu ” ca cadou ” o tavita de cooling nooo daca tot plangi asa tara, tara vrem ostash!
Cred ca omul si-a atins scopul … a devenit „celebru” ca s-a luat la tranta cu un mare magazin 🙂
daca as pati ceva cu laptopul pe care am dat o gramada de bani as fi super mega pissed off, sigur as face scandal
In primul rand nu e vorba de laptop … dar ca sa intelegi asta trebuie sa citesti CU ATENTIE articolul si nu sa comentezi doar de dragul de a comenta.
cetateanul european se da ciumeg ca are laptop. si mai ales ca are cooling pad pentru laptop. mie cel putin mi se pare o tampenie sa ai cooling pad pt laptop.
a, daca folosesti laptopul ca desktop, mai zic. dar ca sa-l folosesti 2-4 ore pe zi, n-ai nevoie de cooler; e ca si cand ai avea un smartphone, si-i cumperi folie de protectie, apoi husa, husa transparenta, husa siliconata, apoi husa de piele in care sa-l tii, apoi mai legi si vreo 40j de brelocuri de husa aia, sa fie cat mai pitipongeasca posibila.
adevarul e undeva pe la mijloc, asta in cazul in care esti client.
dar tu cand vii cu spume ca ti s-a blocat coolerul, deoarece l-ai tinut in subsol… pai sa ma ierte Dumnezeu, tu nu meriti sa detii laptop nene.
Acum n-o fi fost dom’soara vreun geniu tehnic, dar nici şmecheraşului de duzină (cu drepturi de cetăţean european) nu-i ieşea IQ-ul afară din domeniul măsurabil. Cum spuneai, praful…, scoţi 4 şurubele, alte vreo două în care-i prins ventilatorul, o şaibă de siguranţă ca să scoti rotorul, dai praful de pe paletele dispuse radial pe axul ventilatorului, gresezi axul şi lagărele, montezi la loc procedând în sens invers demontării şi gata…cu ceva efort poate reuşea să-i adauge funcţionalitatea pentru cartofi prăjiţi, forma de tăviţă a cooling-padului fiind deja un avantaj. 😉
eu cred că a primit exact ce şi-a dorit. ba chiar mai mult, de fapt, pentru că el nu a fost tratat cu lipsa de respect pe care ar fi meritat-o! 🙂
Deja m-am saturat de cetatenii astia europeni care suntem :)) Zi de zi am de furca cu oameni, care nu ar trebui sa aiba curent, daramite drepturi. Stiu, suna dur. Dar credeti-ma, unii pur si simplu abuzeaza de bunul simt…
Nu stiu care a fost ideea si nici povestea nu o cunosc, dar mi se pare o actiune draguta a celor de la acel magazin cu invitatia pe instagram :D(nu folosesc, dar daca acolo au primit o actiune au reactionat frumos)
Treaba cu cetățeanul european seamănă cu treaba legată de democrație. Înțeleasă prost :).
nu stiu cine are dreptate si putin ma intereseaza dar iubesc modul in care au raspuns cei de la Pc Garage 🙂
Ok, sunt oarecum de acord cu ce s-a intamplat. Ce nu-mi place este ca noi, romanii, abuzam de aceste drepturi de ‘cetatean european’ si facem din tantar armasar(generalizez putin).
Vrem servicii de calitate,civilizatie,produse moca,poate si o felatie de la domnisoara de la garantii,dar cind alegem produsele n-avem bani decit de cele mai ieftine(si mai proaste) produse,dar fugim pe net sa ne refulam