Ma înscriu în „Comitetul Naţional pentru Siguranţă Rutieră”
„Trăim în țara în care #siguranțarutieră reprezintă doar o glumă” cam aşa încep cei de la Blogal Iniţiative mesajul din campania pentru Siguranţa Rutieră. Chiar o glumă cam proastă, aş spune eu, pentru că doar anul trecut au murit, în România, în accidente rutiere peste 2000 de persoane şi peste 8700 au fost rănite. Aceste cifre pentru unii reprezintă doar o statistică rece dar pentru cei direct implicaţi sau pentru familiile acestora, reprezintă adevarate tragedii cu urmări care de care mai neplăcute.
De ce crezi că siguranța rutieră este un aspect de interes pentru toți cetătenii.
Siguranţa rutieră trebuie tratată cu un real interes de către toţi cetăţenii pentru că, într-un fel sau altul, cu toţii sîntem participanţi la trafic, fie în calitate de pietoni, biciclişti, motociclişti, şoferi amatori sau profesionişti, pe diverse mijloace de transport, fie în calitate de organizatori sau supraveghetori ai acestui trafic. Şi pentru că vrând, nevrând cu toţii sîntem parte a unui mecanism complex numit trafic rutier, trebuie să ne implicăm fiecare, cu multă responsabilitate şi cu dorinţa continuă de informare şi perfecţionare.
De ce este necesar ca oamenii să cunoască cât mai multe informații despre siguranța rutieră.
Ca să fim nişte participanţi responsabili la traficul rutier, este necesar ca fiecare să cunoască cât mai multe informaţii despre reguli de circulaţie, conducere preventivă sau altfel spus despre siguranţa rutieră. Şoferii, de bine de rău, trec printr-o scoală pentru obţinerea permisului de conducere, motocicliştii susţin şi ei un examen dar şi bicicliştii sau pietonii trebuie să se informeze despre toate metodele moderne care pot contribui la creşterea siguranţei rutiere.
Răspunsul la întrebarea „De ce este necesar ca oamenii să cunoască cât mai multe informații despre siguranța rutieră?” este extrem de simplu chiar dacă poate părea un pic cam cinic … pentru ca în anul următor să nu fim şi noi doar un număr din statistica despre accidentele rutiere.
Cum ar trebuie să se comporte participanții în trafic.
Corect şi cu respect faţă de toţi cei din trafic, indiferent dacă sînt pe şosea sau pe trotuar. Cam aşa trebuie să se comporte toţi dar pentru a se putea comporta corect este necesar ca toţi participanţii, pietoni, biciclisti, motociclisti sau şoferi să-şi dea interesul pentru a afla căt mai multe informaţii despre siguranţa rutieră.
Imediat dupa 1990, la primele mele vizite cu maşina în occident, am fost puţin surprins de modul în care se circula. Am fost surpins plăcut pentru că a fost pentru prima dată, în cariera mea de participant la trafic, la început ca pieton apoi ca biciclist sau motociclist şi mai apoi ca şofer de autoturism, când am văzut şi am înţeles ce înseamna respectul faţă de celelalte persoane care se află în trafic. Atunci am avut ocazia să văd şi să înţeleg cum bunul simţ şi respectul reciproc al şoferilor poate contribui la fluidizarea circulaţiei, mult mai eficient ca un semn de circulaţie.
Ce măsuri se pot lua pentru a reduce numărul accidentelor rutiere
La acest capitol nu cred că se pot da soluţii rapide şi simple pentru că toată educaţia rutieră trebuie regândită în întregime începând de la grădiniţă, şcoală şi până la obţinerea permisului de conducător auto. În învăţământul românesc au fost introduse ore opţionale de religie dar oare câte ore de circulaţie rutieră se fac în şcoli ? Cu ce ne încălzeşte daca pregatim un copil pentru a deveni olimpic la matematică dacă acel copil nu ştie cum să treacă strada ? Oare nu e mai bine ca în locul contestatelor ore opţionale de religie să fie introdusă ca materie obligatorie Siguranţa Rutieră ? … din păcate se pare că pentru Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului viaţa viitorilor participanţi la traficul rutier nu reprezintă o prioritate şi din aceasta cauză siguranţa rutieră nu este un obiect de studiu teoretic şi nu are o oră specială în curriculumul şcolilor din România.
Copilul trebuie sa fie educat atât în familie dar şi începând de la grădiniţă şi continuînd cu şcoala, cu ciclul primar şi gimnazial, ca până la o anumită vârstă locul lui în maşină este în scaunul special destinat copiilor, că la traversarea unei străzi, chiar şi pe trecerea de pietoni este obligatorie asigurarea. Faptul ca traversezi printr-un loc marcat nu-ţi garantează şi traversarea în siguranţă aşa că asigurarea la traversare este obligatorie atât pentru copii cât şi pentru adulţi.
Din măsurile ce trebuie luate nu pot lipsi nici cele care vizează perfecţionarea organele de poliţie în vederea desfăşurarii unor acţiuni reale de educare a participanţilor la trafic şi de prevenire a accidentelor, pentru că doar amplasarea radarului şi pândirea şoferilor, care depăşesc viteza legală pe un segment de drum, nu reprezintă o masură suficientă pentru a reduce numărul de accidente rutiere.
După măsurile de educare a populaţiei şi de perfecţionare a poliţiştilor, măsuri care îşi vor arăta eficienţa abia după o perioadă destul de lungă de timp, trebuie să avem în vedere şi măsurile imediate pe care le putem lua fiecare dintre noi şi care pot duce la creşterea siguranţei rutiere … atenţie sporită atât pe carosabil cât şi pe trotuar, folosirea centurilor de siguranţă, folosirea dispozitivelor de tip „mâini libere” pentru convorbirile telefonice purtate la volan, adaptarea vitezei de deplasare la condiţiile de trafic precum şi la condiţiile atmonsferice.
O altă măsură imediată pe care o putem aplica este şi folosirea anvelopelor de iarnă pentru că de utilizarea şi de calitatea lor poate depinde, la un moment dat, chiar viaţa noastră sau a altor participanţi la trafic.
Anvelopele de iarna ofera aderenta perfecta si tractiune maxima pe portiuni de drum umed, cu zapada sau cu portiuni de gheata, dar si pe asfalt uscat la temperaturi mai mici de 7 grade Celsius.
La nivel guvernamental avem un Consiliul Interministerial pentru Siguranţă Rutieră care trebuie să finalizeze Strategia Naţională pentru Siguranţă Rutieră şi să facă acţiuni de promovare şi implementare a acestei strategii. Degeaba foloseşte Consiliul Interministerial, la elaborarea strategiei naţionale, structura şi obiectivele strategiei europene dacă după finalizare, aceasta va fi „aruncată” în vreun sertar şi nu se vor demara acţiuni şi măsuri concrete pentru popularizarea şi transpunerea strategiei în practică.
Aveam, de mai mul timp, în „planul editorial” al blogului un articol despre circulaţie, condiţii de trafic în România şi bun simţ la volan iar această campanie despre siguranţa rutieră s-a potrivit la fix aşa că nu-mi rămâne decăt să sper că până la încheierea campaniei, demarată de către Michelin prin BlogalInitiative, se vor implica căt mai mulţi bloggeri pentru că subiectul este unul deosebit de interesant.
Le mulţumesc celor de la Michelin pentru că au făcut posibilă această campanie despre Siguranţa Rutieră iar aceasta implicare a lor nu trebuie privită, de către noi, doar ca o altă modalitate de a-şi promova unele produse pentru că ar fi total greşit din partea noastră să reducem această acţiune la o simplă campanie de marketing.
Până anul trecut, când mi-am „încălţat” autoturismul cu patru cauciucuri noi de iarnă, nu prea eram convins de utilitatea acestora. După prima urcare pe muntele Semenic cu noile anvelope de iarnă, în condiţii de drum acoperit cu un strat gros de zăpada, am devenit un fan al acestora pentru că diferenţa între a merge pe zăpadă cu anvelope potrivite sau a circula tot cu cauciucurile obişnuite,de vara, este enormă.
Dacă nu mă credeţi pe mine, poate vă veţi convinge de utilitatea anvelopelor de iarnă urmărind acest video:
Indiferent de discutiile despre necesitatea echipării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, nu trebuie să uităm niciun moment, indiferent de anotimp, că siguranţa rutieră nu este o glumă.
Felicitari initiatorilor campaniei. Din pacate chestiile astea au fost spuse deja de prea multe ori, deci nu cred ca problema e lipsa de informare. Problema adevarata e nesimtirea si inconstienta.
Jos palaria.
+1 de la mine.
Sunt multe persoane care, desi au carnet, nu au habar cum „se conduce”.
Mersi pentru +1 si RT 🙂
Si astia i-as impartii in doua mari categorii: cei nesimtiti, care chiar nu stiu pe ce lume traiesc si se multumesc cu faptul ca sunt soferi si cei care au bani si nu le pasa de legislatie si de siguranta celorlaltor participanti la trafic sau pietoni.
Bravo pentru articol
Asa cum zice si Claudiu, problema este proasta crestere… Si inteleg ca ministerul educatiei nu are in plan sa introduca ore de educatie rutiera in programa
Pe langa faptul ca nu avem infrastructura pentru a circula pe strazi, mai avem si idioti, multi idioti pe strazi…
Lumea nu stie de conducere defensiva, prostii incearca sa fie sefi pe strazi, e o mandrie sa mergi ca nebunul…
Si toate astea pleaca de la educatie si de la respectul fata de lege …
Chiar nu-i de gluma, iar cifrele o dovedesc.
Ai de la mine o recomandare, dar si o leapsa de sezon.
Te bagi la leapsa sau la un comentariu?
Felicitari pentru articol!
Se dau prea usor carnete unor oameni care nici nu stiu sa citeasca, multi tineri, la 18 ani, nici nustiu pe unde se traverseaza strada sau ce inseamna culorile semaforului. Sa adaugam la toate astea lipsa de respect pentru ceilalti, nepasarea si ajungem sa avem statisticele pe care le stim.
Trebui sa fim constienti odata si odata..Sa invatam de la Norvegia, care reuseste an de an sa aiba un trafic rutier fara victime mortale
Multumesc Michelin si Blogal initiative pentru premiu.
Captivant si educativ relatarea dumneavoastra! Este multumitor sa descoperipostari autentice si unice. de vreme ce aminteam de diversitate, pentru cei curiosi, am descoperit un blog cu articole generale – imbracaminte, pastile de slabit, laptopuri, tablete, telefoane, electronice si o multime de alte lucruri la costuri foarte mici, dar de o calitate buna.Ce este atragator pe acest blog este faptul ca aduna la un loc toate reducerile din magazinele online de pe piata, chiar si cele ale unor branduri renumite…
edit by admin
Inainte de a mai comenta pe acest blog va invit pe pagina cu reguli.
Pentru publicitate exista formularul de contact.