A venit vara si odata cu intrarea in forte a anotimpului cald, soferii au de suferit datorita caldurii din masini, in special daca aceasta sta o buna perioada in soare in mijlocul zilei.
Astfel mai toata lumea a dat fuga cu masinile la serivce-uri pentru incarcare freon dar totusi.. cum trebuie folosit corect aerul conditionat in masina?
Toata lumea stie ca folosirea neadecvata a aerului conditionat poate avea urmari grave asupra soferilor si pasagerilor masinilor. Trecerea brusc de la cald la racoare sau invers poate cauza un soc termic asupra organismului. Astfel specialistii au cateva recomandari pentru a evita orice situatie neplacuta datorita aerului conditionat.
In prima faza daca masina a stat in soare iar tabla s-a incins si temperatura din interior face aerul irespirabil, trebuie deschise geamurile pentru a se face curent si scaderea temperaturii sa se faca treptat. Chiar si dupa plecarea de pe loc geamurile trebuie sa mai ramana deschise putin iar dupa se vor inchide si se poate pornii AC-ul pentru a nu se face trecera brusca de la cald la frig. Cu atat mai bine daca masina are sistem de climatizare automat. Se va seta temperatura iar acesta isi va face treaba singur. Insa daca AC-ul este manual, se recomanda sa fie setat pe minim astfel racirea se va face treptat si temperatura din habitaclu va fi una perfecta. Nici masina nu va consuma exagerat de mult si nici freonul nu se va consuma la fel de rapid.
Cat despre temperatura ideala, asta depind de la om la om. Unii rezista mai bine ca altii, altora le place mai frig sau mai cald si asa mai departe. Este preferabil sa il reglam la o temperatura convenabila cat sa nu fie nici prea cald dar nici prea frig. Astfel sistemul de racire va merge optim.
Conform sfaturilor medicilor, diferenta dintre temperatura de afara fata ce cea din masina nu trebuie sa fie mai mare de 10 grade Celsius. Variatiile mari de peste 10 grade Celsius pot duc la un soc termic, iar in urma acestui soc, ochii devin tulburi, muschii nu mai au aceleasi reflexe si intervine confuzia. In cele mai grave cazuri, apar probleme de respiratie si chiar crize convulsive. Bineinteles asta in cazul folosirii necorespunzatoare dar sunt totusi afectiuni destul de rare. In cel mai rau caz te alegi cu o raceala zdravana.
In cazul sistemului de racire manual, trebuie atentie in reglarea debitului de aer si acesta sa fie ceva mai mic pentru a evita imbolnavirea si astfel temperatura din habitaclu va fi una suportabila de organism si constanta. Pentru a evita socul termic, intr-o zi caniculara, temepratura din masina nu strebuie sa fie mai mica de 25 – 26 grade Celsius.
Daca totusi aerul din masina s-a racit destul de mult, se poate seta recircularea aerului rece din habitaclu, astfel temperatura din interior va creste mai greu si seva face o economie de freon.
In concluzie daca aerul conditionat este utilizat dupa cateva indicatii simple si nu se abuzeaza de el, acesta va deveni cel mai bun prieten pe timp de vara in masina iar tu alaturi de pasageri veti beneficia de confortul maxim.