Promovare produse

Ca să-i convingi pe bloggeri să te promoveze trebuie, în primul rând, să ai un produs/serviciu cu adevărat bun şi interesant pentru că altfel se poate face promovare aplicand zicala „cât dai atâta face”  adică se poate convinge „o parte a blogosferei” să scrie advertoriale pe doi bani dar şi impactul unei astfel de  campanii de promovare, va fi tot de doi bani.

Eficienţa reclamei prin advertoriale e destul de greu de contorizat dacă se referă la o afacere sau la construirea / consolidarea unui brand dar dacă reclama e direcţionată, foarte strict, pe un singur produs, cred că poate fi estimată eficienţa cu o marjă de eroare în limitele bunului simţ.

Nu cred că se poate vorbi de sume minime şi maxime pentru un articol de promovare al unui produs / serviciu pentru că sânt prea multe variabile de luat în calcul şi nu poate fi aplicat un criteriu unitar pentru stabilirea baremurilor. Între un advertorial scris pentru o drujba (motoferastrău) pe un blog despre acvaristică şi unul scris pe un blog generalist, cu mulţi vizitatori unici şi comentarii multe, e o diferenţă enormă. Intre cele două situaţii mai poate fi luată în calcul şi varianta unor advertoriale scrise pe bloguri de nişă care au legatura cu drujba din exemplul dat şi care chiar daca nu au foarte mulţi vizitatori şi comentatori, cei pe care îi au, sunt persoane avizate, care ştiu câte ceva despre ce poate însemna o drujbă şi care ţin cont de parerea respectivului blogger pentru că il apreciază sau pentru modul lui unic şi inconfundabil de a scrie.

Concursurile sânt metode foarte eficiente de promovare pentru că pot implica mult mai multe persoane care să scrie advertoriale (cu impact mai mare sau mai mic), fără a fi plătite individual fiecare şi cu toate că nu toţi vor câştiga, poate vor aprecia faptul că a fost distractiv şi că au avut parte de o experienţa plăcută în timpul concursului.

Cum poate fi organizat practic un astfel de concurs ? Să presupunem că  Oktal.ro doreşte o campanie de promovare sub forma unui concurs şi se decide să facă o investiţie pentru a promova brand-ul propriu, precum şi pentru a promova unele game din produsele comercializate; – pentru asta, în primul rând,  trebuie să aleagă trei bloggeri – să zicem suficient de cunoscuţi (sau să-i numim „conector” aşa cum o face Cristian Manafu) – pe care să reuşească să-i motiveze ca să se implice în promovarea unui concurs. Dacă se reuşeşte atragerea şi motivarea unor conectori / bloggeri nu doar celebrii ci şi pricepuţi, aceştia vor şti să propună o variantă de concurs în care firma organizatoare să-şi îndeplinească obiectivele şi participanţii să rămână, măcar, cu o amintire plăcută.

Dacă îmi venea mie până acum vreo idee măreaţă şi isteaţă, o inscriam repede la OSIM 🙂  şi mă apucam deja, de trimis propuneri de promovare firmelor interesate … dar pâna când nu mă va lovi inspiraţia o să-i las pe alţii mai pricepuţi să organizeze campanii de promovare cu ajutorul unor concursuri, la care din când în când o să particip, cel putin ca şi acum, scriind un articol pentru etapa nr. 20 a concursului SuperBlog 2011.

 

 

 

 

Latest Comments

  1. dana 16 noiembrie 2011
    • D-Petre 17 noiembrie 2011